Atayurt Okullarý Rehberlik ve Psikolojik Danýþma Servisi; kiþiye öðüt verme, onun adýna karar verme ve sorunlarýný çözmek yerine; danýþanýn, deðiþik seçenekleri görmesini saðlama, bunlardan kendisine en uygun olanýný seçebilme, karar verebilme, kendine ve çevresine karþý farkýndalýðýný artýrmasýna yardýmcý olmaya çalýþýr. Bununla birlikte; öðrencilerin mutlu, çaðdaþ, iþbirlikçi, bilinçli, üretken ve farklý bakýþ açýlarýna sahip bireyler olabilmelerini hedeflerken, öðrencilerin yalnýzca duygusal geliþimiyle deðil, sosyal ve zihinsel geliþimleriyle de ilgilenmektedir.
Rehberlik ve psikolojik danýþmanlýk süreci içinde öðrenciler gizlilik, güven ve kiþilik haklarýna saygý gösterilerek, istedikleri her konuda onlarý yargýlamadan, koþulsuz kabul edilerek dinlenilir. Onlara açýk ve dürüst davranýlarak, çeþitli konularda saðlýklý karar verebilmelerine yardýmcý olunur.
ÝLKELERÝMÝZ
- Gizlilik
- Süreklilik
- Güven
- Ýþbirliði
- Gönüllülük
- Bireyin deðerli ve özerk olmasý
-
Bireysel görüþmeler;
-
Veli Görüþmeleri;
-
Sýnýf Ýçi Rehberlik Uygulamalarý;
-
Mailler ve sms’ler;
-
Seminerler ve Konferanslar;
-
Okula yeni baþlayan öðrenci ve öðretmenlere yönelik oryantasyon ( tanýtým ve uyum ) çalýþmalarý
-
Tüm öðretmenlerle ve idarecilerle koordinasyonu saðlayýcý toplantýlar
-
Sýnýf öðretmenleri ve danýþman öðretmenlerle sürekli bilgi akýþý saðlayarak, uygun sýnýflarda deneme sýnavý sonrasý toplantýlar
-
Öðretmenlere yönelik hizmet içi eðitimler yapýlýr.
HEDEFÝMÝZ
Bu ilkeler doðrultusunda servisimiz, geliþen ve deðiþen toplumun ihtiyaçlarý doðrultusunda, alanýnda en yeni geliþmeleri dikkate alarak, öðrencilerin eðitiminde ve velileri, öðretmenleri yönlendirmede en iyi hizmeti vermek; sorumluluk, iþbirliði ve karþýlýklý saygýnýn vurgulandýðý bir eðitim topluluðu içinde, her öðrencinin yaþ dönemine iliþkin geliþim görevlerini baþarý ile tamamlamasý ve bir üst geliþim dönemine hazýrlanmasýný hedeflemektedir.
ÇALIÞMALARIMIZ
Öðrencilerin yaþ seviyelerine göre biliþsel, duygusal ve sosyal alanlarda ortaya çýkabilecek farklý sorunlar ile ilgili çalýþmalar yapýlýr. Sadece sorun yaþanan alanlarda deðil, öðrencilerin güçlü alanlarýnda da desteklenerek kendileri ile barýþýk, sorgulayan, ruhen saðlýklý, mutlu, kendi adýna karar alabilen bireyler olmalarýna yönelik çalýþmalar uygulanýr. Öðrencileri daha yakýndan tanýmak ve etkili bir þekilde yardýmcý olabilmek için test ve envanterler uygulanýr.
Öðrencilerin kendi ihtiyaçlarý doðrultusunda Rehberlik ve Psikolojik Danýþma Servisine baþvurmalarý yoluyla;
Rehberlik ve Psikolojik Danýþma Servisine velilerin ve/veya öðretmenlerin ilettiði geribildirimlerin deðerlendirilmesi yoluyla,
Rehberlik ve Psikolojik Danýþma Servisi tarafýndan uygulanan envanter, test v.b uygulamalarýn deðerlendirilmesi yoluyla baþlatýlýr.
Öðrencilerin biliþsel ve duygusal alandaki güçlü ve desteklenmesi gereken yönleri belirlemeye yönelik test ve envanterler uygulanýr.
Veli ile yapýlan görüþmeler, velilerin kendi ihtiyaçlarý doðrultusunda ya da Rehberlik ve Psikolojik Danýþmanlýk Birimi’nin gerek gördüðü durumlarda randevu yolu ile gerçekleþtirilir.
Dönem baþýnda hedeflenen davranýþ ve sosyal becerilerin geliþimini saðlamak ve deðerlendirmek amacýyla uygun görülen zamanlarda sýnýf içi rehberlik etkinlikleri gerçekleþtirilir.
Yýl içerisinde belirlenen istek ve ihtiyaçlar doðrultusunda veli ve/veya öðrenciyi bilgilendirmeye yönelik olarak hazýrlanmaktadýr.
Yýl içerisinde doðan ihtiyaç ve isteklere göre öðrencilere ve/veya velilere yönelik olarak düzenlenmektedir. Seminerler, tek oturumluk veya birkaç oturumluk bilgi paylaþýmý þeklinde Rehberlik ve Psikolojik Danýþma Servisi ya da konu ile ilgili uzman kiþiler tarafýndan gerçekleþtirilir.
Bunun dýþýnda;
UYGULADIÐIMIZ TESTLER
ANA SINIFI | : | Güneþ Ailesi Testi ve Geliþim Testi |
1.2.3.SINIF | : | Geliþim Testi, Okul Olgunluðu Ölçeði, Göz Taramasý |
4.5. SINIF | : | Temel Kabiliyetler Testi |
6.7.8. SINIF | : | Öðrenme Türleri Ölçeði |
8. SINIF | : | Akademik Benlik Kavramý Ölçeði, Sýnav Kaygýsý Ölçeði |
LÝSE | : | Ýlgi ve Yetenek Testleri - Sýnav Kaygýsý Ölçeði - Mesleki Olgunluk Ölçeði - Öðrenme Türleri Ölçeði |