ATAYURT OKULLARI 4. ve 8. SINIFLAR OKULA KABUL VE BURSLULUK SINAVI BAÞVURUSU 

Ýlkokul / Eðitim Programý

BİREYSEL TANIMA PROGRAMI

‘’HER İNSAN ÇOK ÖZEL VE GÜZEL DETAYLARDAN OLUÅžUR’’ düÅŸüncesinden hareketle okulumuz, 2012-2013 EÄŸitim-ÖÄŸretim yılında okulöncesi öÄŸrencilerine yönelik Bireysel Tanıma Programını geliÅŸtirmiÅŸ ve ilimizde ilk kez uygulamaya koymuÅŸtur. Programın amacı, öÄŸrencilerimizin biliÅŸsel, sosyal-duygusal, dil ve psikomotor gibi geliÅŸim alanlarına yönelik güçlü ve desteklenmesi gereken yönlerinin belirlenmesidir. Uygulamada öÄŸrencinin tanınması ve doÄŸru yönlendirilmesi için önemli ipuçları elde edilir.

SABAH RUTİNLERİ

Öğrencilerimizi sabah saatlerinde, bir anne gibi şefkatle yaklaşan ve ihtiyaçlarını karşılayan öğretmenleri karşılar. İlk önce ayakkabı değişimi yapan öğrencilerimiz daha sonra mont ve çantasını dolabına yerleştirir. Her gün düzenli olarak yaptığı görevini yerine getirdikten sonra, veli iletişim defterini öğretmenine teslim eder ve sınıfına geçer.

GÜNÜN TARİHİ/ SABAH SOHBETİ

Matematiksel kavram ve beceriler, dil becerileri ve zamanın farkında olma becerisinin gelişiminin desteklendiği bu etkinlik saatinde öğrencilerimiz, zaman kavramıyla ilişkili olarak bir yıl, bir hafta, hafta sonu, dün bugün yarın gibi kavramlarla, ayların ve mevsimlerin isimleri, haftanın günlerini ve sayı saymayı öğrenirler. Mevsimsel değişmeler, hava durumu ve günün tarihi hakkında tartışırlar.

Güncel olaylar hakkında tartışma, bir hikâyeyi paylaşma, tekerleme, bilmece, şiir ve şarkı söyleme gibi etkinliklerle sözel beceriler desteklenerek kendini ifade etme becerilerinin gelişimi de sağlanır.

Sabah saatlerinde yapılan spor etkinlikleri ile öğrencilerimizin eÄŸlenerek ve güne motive olarak mutlu bir baÅŸlangıç yapmaları amaçlanır. 

GRUP ETKİNLİKLERİ

Bu zaman diliminde belirlenmiÅŸ farklı konulara yönelik çalışmalar yapılır. Bu çalışmalarla öÄŸrencilerimizin, tüm geliÅŸim alanlarında yaratıcılıklarını kullanma, keÅŸfetme, sorgulama, beyin temelli yaparak ve yaÅŸayarak öÄŸrenmeleri amaçlanır. Uygulama sırasında iÅŸitsel, görsel, deviniÅŸsel ve duyuÅŸsal alanlara yönelik çok yönlü ve çeÅŸitli uyarıcı materyaller kullanılır. 
 
Kendi duygu düÅŸüncelerini baÅŸkalarıyla paylaÅŸmayı, baÅŸkalarını dinlemeyi, farklı fikirlere ve kültürlere olumlu yaklaÅŸmayı, sıra alma davranışını, grup içinde konuÅŸma ve gruba uyum saÄŸlama ile problem çözme becerilerini kazanır ve geliÅŸtirir.
 
Grup çalışmasının ardından öÄŸrencilerimiz küçük gruplara bölünür. Uygulaması yapılan konuya iliÅŸkin belirlenen kazanımları pekiÅŸtirmek, güçlü ve zayıf yönlerini gözlemleyip desteklemek amacı ile bireysel çalışabilecekleri çeÅŸitli aktivitelerle, sanat ve el becerilerine yer verilir. 
 
Grup çalışmalarında kullanılan materyaller: Poster, sıralı resimler, bilgi verici resimli kaynak kitaplar, hikâye kitapları, tek kartlar, eÄŸitici videolar, alan gezileridir. 
 
Disiplinler arası iÅŸbirliÄŸi anlayışı ile eÄŸitimin sürekliliÄŸi ilkesine önem verilerek branÅŸ derslerinin programları da grup çalışmasında ele alınan temaları destekleyici nitelikte planlanır. 

OYUN

Oyun, çocuÄŸun bütün geliÅŸim alanlarını destekleyen önemli bir eÄŸitim aracıdır. 

Kurumumuzda oyun etkinlikleri, bilgi ve birikimi olan deneyimli eÄŸitimcilerimiz tarafından organize edilmiÅŸ, okulöncesi eÄŸitim ve öğretim sürecinde de, temel öğrenme aracı olarak kabul edilmiÅŸtir. ÇocuÄŸun oyun oynayarak, paylaşım duygusunu geliÅŸtirmesi, geliÅŸim aÅŸamalarına baÄŸlı olarak ta bencillikten iÅŸbirliÄŸine yönelmesi, el-ayak göz koordinasyonunu saÄŸlaması, dikkatini toplama, vücudunu kontrol ederek denge kazanma becerilerini geliÅŸtirmesi amaçlanır. 

Oyun alanında, eÄŸitim programımız içinde belirlenen temaları destekleyici, çocukların ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayan çok çeÅŸitli materyallerden oluÅŸan öğrenme merkezleri oluÅŸturularak çocuklara nitelikli oyun oynama olanağı saÄŸlanmıştır. 

ALAN GEZİLERİ

EÄŸitim öÄŸretim programı hazırlanırken, aktif öÄŸrenme süreci içinde temaları destekleyici çeÅŸitli gezilere yer verilerek etkinlik takvimi oluÅŸturulur. Üretim yerleri, kültürel ve doÄŸal mekanlar, fabrikalar, müzeler, sinema, tiyatro ve planetaryum etkinlik takvimimiz içinde yer alan gezi mekanlarıdır. Alan gezileri ile çocukların, okul dışındaki çevrede gözlemlerde bulunarak sorgulama yapabilmeleri, aktif deneyimler yaÅŸamaları, merak etmeleri, araÅŸtırma yaparak neden-sonuç iliÅŸkisi kurmaları, öÄŸrendiklerini pekiÅŸtirmeleri ve sosyal davranışlarını geliÅŸtirmeleri hedeflenmiÅŸtir.

İLKOKULA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Anasınıfı öÄŸrencilerimizin ilkokula tüm alanları desteklenmiÅŸ ve tam donanımlı geçiÅŸ yapabilmeleri için çok çeÅŸitli çalışmalar yapılır.
 
Hikâye okuma, özgün hikâye anlatma, öykü tamamlama, ÅŸiir, tekerleme, bilmece gibi anlama ve anlatmaya yönelik çalışmalar ile çizgi ve sembol çalışmaları, ses temelli eÄŸitime uygun kelime türetme çalışmaları programda yer alır.
 
İşlenen her tema sonunda öÄŸrencilerimiz sınıf kitabı oluÅŸturur. Sınıf kitabı sınıfta bulunan kitap köÅŸesine konur ve öÄŸrencilerin incelemesine fırsat verilir.
 
Küçük kas becerilerinin geliÅŸimine yönelik çeÅŸitli oyunlar, mandala çalışmaları ve çok yönlü sanat etkinlikleri planlanarak uygulanır.

MATEMATİK ETKİNLİKLERİ

Programımızda matematik çalışmaları çeÅŸitli ve gerçek materyaller kullanılarak haftalık planlanır ve her gün uygulanır. Matematik çalışmaları içinde ele alınan konular ÅŸunlardır: 
 
-Sayma
-Sayıları tanıma
-Miktar bilgisi
-Renk bilgisi
-Åžekil bilgisi
-Kavram bilgisi
-EÅŸleÅŸtirme
-Karşılaştırma
-Gruplama ve sınıflandırma
-Örüntü oluÅŸturma
-Grafik oluÅŸturma ve okuma
-Hacim çalışmaları 

FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ

Temalarla eş zamanlı olarak uygulanan fen ve doğa etkinliklerinde insanlar, hayvanlar, bitkiler, hava ve hava olayları, toprak, su, uzay, ışık, ses, ısı, keşifler, enerji ve mevsimler gibi konular ele alınır ve çeşitli deneylere yer verilir. Çocukların gözlem yapma, tahmin etme, deneme- yanılma, araştırma, keşfetme ve incelemelerine fırsatlar verilerek yapılan etkinliğe aktif olarak katılımları sağlanır.

Çevreye, doğaya karşı duyarlı ve sorumluluklarının bilincinde olan bireyler yetiştirmek hedeflenmiştir.

DEĞERLER EĞİTİMİ

Evrensel insani değerlerin kazandırılarak davranışa dönüştürülmesi konusunda okulların ve eğitimin büyük önemi olduğu düşüncesiyle, değerler ve karakter eğitimine ana sınıfları programında yer verilmiştir.

Özel Atayurt Okulları anasınıflarında hedef, değerlerini davranış haline getiren, düşünceli, , saygılı, güvenilir, adil, sorumluluklarını bilen ve başarılı bireyler yetiştirmektir. Bu amaçla ele alınan değerler, sınıf ve pano çalışması, örnek olay, örnek kişi, belirlenen değer ile ilgili hikâye okuma, drama, resimleme, eğitici video izleme, çeşitli etkinlikler vb. yöntem ve teknikler kullanılarak uygulanmaktadır.

Değerler Eğitimi Konuları
-Temizlik
-Sorumluluklarımız
-Hoşgörü
-Yardımlaşma- Paylaşma
-Barış-Adalet
-Dürüstlük
-Dostluk- arkadaşlık
-Sevgi- saygı

GELİŞİMSEL ARŞİV DOSYALARI

Öğrencilerimizin okula başladıkları tarihten itibaren yaptıkları sanat çalışmaları, resim, üç boyutlu çalışmalar, çalışma kâğıtları, ev ödevleri, çizgi çalışmaları, el ve ayaklarının izleri, boy şeritleri, fotoğraflar, branş etkinlik örnekleri, ilginç sohbet ve anekdotlar, anadili çalışmalarında verdikleri bazı ilginç cevaplar, komik anlara ilişkin notlar ve dijital kayıtlar, ödüller, gözlem formları, oryantasyon değerlendirmeleri, grup ya da kişisel proje çalışmalarından çocukların seçtiği örnekler çocukların kendilerine ait dosyalarda derlenir.

GeliÅŸimsel arÅŸiv (potfolyo) dosyaları çocuklar tarafından aileleriyle paylaşılmaktadır. Bu dosyalar incelenirken, her çocuÄŸun özel olduÄŸu unutulmamalıdır. Bazı konularda yaÅŸ geliÅŸim çizgisinde ilerlerken, kimi konularda geriden gelebilir. Burada önemli olan uzun süreçte çocuÄŸun kendi geliÅŸiminin izlenmesidir. Bir sorun tespit edildiÄŸinde veli ile temasa geçilmekte ihtiyacı olan konularda desteklenmektedir. 

YÜZÜNCÜ GÜN ETKİNLİĞİ

ÖÄŸrencilerimiz sınıf öÄŸretmenleri eÅŸliÄŸinde her gün sınıfta hazırladıkları yüzüncü gün panosunun önünde toplanarak o günün okulda kaçıncı gün olduÄŸunu hep birlikte sayarak konuÅŸurlar. ÖrneÄŸin, yüzüncü gün aÄŸacına her gün sayarak bir yaprak eklerler. Etkinlik ritmik saymaya odaklıdır. Amaç, öÄŸrencilerimize matematiÄŸi sevdirmek, matematik becerilerini eÄŸlenceli bir ÅŸekilde geliÅŸtirmektir. Kasım ve Nisan ayları arasında yapılan ritmik saymalar yüzüncü güne ulaÅŸtığında 100. gün ÅŸenliÄŸi düzenlenir. ÖÄŸrencilerimizin yüzüncü gün için evlerinde ve okulda yaptığı çalışmalar sergilenir. 
 
Tüm velilerimize yüz gün sürecek destekleri için ÅŸimdiden teÅŸekkür ederiz.