ATAYURT OKULLARI 4. ve 8. SINIFLAR OKULA KABUL VE BURSLULUK SINAVI BAÞVURUSU 

Ortaokul / Rehberlik

Atayurt Okullarý Rehberlik ve Psikolojik Danýþma Servisi olarak amacýmýz öðrencilerimizin geliþim süreci içinde karþýlaþtýklarý güçlükleri problem haline dönüþmeden çözmelerine yardýmcý olmak ve kendini tanýyan uyum ve iletiþim becerisine sahip, çevresine duyarlý, mutlu, saðlýklý, yaratýcý bireyler olarak yetiþmelerine katkýda bulunmaktýr.

Ve biliyoruz ki! Sevinçleri, üzüntüleri, duygularý, düþünceleri, hayalleri, zamaný, kýsacasý hayatý paylaþan büyük bir aileyiz. Atayurt ailesi olarak bizleri buluþturan ortak bir amacýmýz var: Çocuklarýmýzýn baþarýlý olmalarý.

Baþarýya giden yolda, okul olarak yýl içinde, farklý derslerle ilgili öðrenim aktiviteleri, sýnavlar ve öðrenci baþarýsý deðerlendirmeleri, rehberlik dersleri, öðrencilerin motivasyonunu arttýrmak amacýyla sosyal ve sportif etkinlikler, birebir öðrenci danýþmalarý ve grup danýþmalarý ile öðrencilerimizin baþarýlý olmalarýna yönelik çalýþmalar yapmaktayýz

Öðrencilerimizin baþarýya ulaþmalarýnda en büyük yardýmcýmýz siz velilerimizsiniz. Bu amaçla siz velilerimize çocuklarýnýza vereceðiniz destek ve bizlerle kuracaðýnýz iþ birliðinden dolayý þimdiden teþekkür ediyoruz.

Öðrencinizin psikolojik, akademik ve sosyal geliþimi ile ilgili her türlü bilgiyi bizden öðrenebilirsiniz. Çocuklarýnýzýn baþarýya ulaþtýklarý o güzel anlarýn sevinç ve coþkusunu birlikte yaþamak dileðiyle.

ÝLKELERÝMÝZ

  • Gizlilik
  • Süreklilik
  • Güven
  • Ýþbirliði
  • Gönüllülük
  • Bireyin deðerli ve özerk olmasý

HEDEFÝMÝZ

     Bu ilkeler doðrultusunda servisimiz, geliþen ve deðiþen toplumun ihtiyaçlarý doðrultusunda, alanýnda en yeni geliþmeleri dikkate alarak, öðrencilerin eðitiminde ve velileri, öðretmenleri yönlendirmede en iyi hizmeti vermek; sorumluluk, iþbirliði ve karþýlýklý saygýnýn vurgulandýðý bir eðitim topluluðu içinde, her öðrencinin yaþ dönemine iliþkin geliþim görevlerini baþarý ile tamamlamasý ve bir üst geliþim dönemine hazýrlanmasýný hedeflemektedir.

ÇALIÞMALARIMIZ

  • Tüm öðretmenlerle ve idarecilerle koordinasyon toplantýlarý yapmak.
  • Sýnýf öðretmenleri ve danýþman öðretmenlerle sürekli bilgi akýþý saðlamak ve her deneme sýnavý sonrasý Þube Öðretmenler Kurulu toplantýsý düzenlemek. Toplantý sonuçlarýna göre öðrencilerle ve velilerle grüþmeler yapmak.
  • Okula yeni baþlayan öðrenci ve öðretmenlere yönelik oryantasyon ( tanýtým ve uyum ) çalýþmalarý
  • Öðrenciyi tanýmaya yönelik tekniklerin uygulanmasý ve deðerlendirilmesi
  • Öðrencilerle bireysel veya grup danýþmalarý
  • Aile ile bireysel veya grup görüþmeleri
  • Öðrencilerin kendi özelliklerini ( ilgi, yetenek, kiþisel özellikler ) ve meslekleri tanýmalarýna yönelik Mesleki Rehberlik çalýþmalarý
  • Öðrencilere yönelik verimli ders çalýþma, iletiþim becerileri, sýnav kaygýsý ve sosyal becerilerin arttýrýlmasýna yönelik olarak  rehberlik dersleri
  • Öðretmenlere yönelik hizmet içi eðitimler
  • Toplam Kalite Yönetimi çalýþmalarýna bizzat katýlarak eðitimde kalitenin arttýrýlmasý çalýþmalarý
  • Öðrenci baþarý baþarýsýzlýk durumunun takip edilmesi ve buna baðlý olarak öðrenci ( grup ve bireysel danýþma ) ve veliye yönelik çalýþmalar.
  • Velilerin ve öðrencilerin ihtiyaçlarý doðrultusunda seminer, konferans ve brifing toplantýlarý düzenlemek.