FIRST LEGO League (FLL) Challenge turnuvalarının 20. Sezon 1. ve 2. EskiÅŸehir Yerel Turnuvası, Atayurt Okullarında gerçekleÅŸtirildi. İki gün süren turnuvaya, EskiÅŸehir ve çevre illerdeki farklı okullardan 42 takım katıldı.
Turnuvaya katılan öÄŸrenciler stantlarda projelerinin tanıtımını yaptı ve robotlarının verilen görevleri yerine getirmesi için de yoÄŸun çaba harcadı. Yarışma için jürinin karşısına çıkan küçük bilim kahramanları, kendi ilgi alanlarını ve hobilerini daha fazla insana ulaÅŸtırmanın yollarını teknoloji ve sanatı kullanarak buldukları çözüm önerilerini paylaÅŸtı.
Lego ve Kodlama Dersleri ile Analitik ve Pratik Çözümler Üretiyoruz!
Atayurt Okulları ev sahipliÄŸinde düzenlenen turnuvada Türkiye'nin dört bir yanından takımlar yarıştı. Kodlama ve robotik becerilerinin sosyal sorumluluk için kullanıldığı turnuvaya Atayurt Okulları yöneticileri de katıldı. Pit alanlarında takım stantlarını ziyaret ederek öÄŸrencilerden projeler hakkında bilgi aldılar.
Atayurt Ortaokul Müdürü Aysun Canbeken, Atayurt Okullarında artan kodlama ve robotik derslerine dikkat çekerek "3D tasarım ve programlama temellerini atan öÄŸrencilerimiz, yeni fikirler keÅŸfederken dijital okur yazarlık seviyelerini geliÅŸtiriyor ve günümüz teknolojilerini daha efektif kullanmayı öÄŸreniyorlar. Olası çözümleri ve kaynakları verimli ÅŸekilde birleÅŸtirerek uygulayabilme yetenekleri burada ortaya çıkıyor" dedi.
İki günün sonunda düzenlenen ödül törenleriyle öÄŸrencilere kupa ve madalyaları verilirken 6 takım da ulusal turnuvaya katılma hakkı elde etti.
FLL Nedir?
“FIRST® LEGO® League / FLL, FIRST Vakfı ve LEGO markalarının ortak çalışmasından doÄŸmuÅŸ, uluslararası bir programdır. Gençler ve çocuklar 4-10 kiÅŸi arası takımlar kurarak her yıl dünyanın gündemine ait farklı bir tema üzerinde araÅŸtırma yapıp, çözüm üretip, paylaşıp, özgüven inÅŸa ederler. Evrensel sunum metotlarını uygulayarak takım olarak çalışması ve kaynakları iyi kullandıkları bir deneyim yaÅŸarlar. Turnuvaya katılacak olan 4-10 kiÅŸilik takımlar 18 yaÅŸ üstü gönüllü koçlarının ve danışmanlarının rehberliÄŸinde haftada en az 1.5-2 saatlik bir çalışmayla, turnuva masasının üzerinde yer alan görevleri en kısa sürede yapan bir robot programlar ve tasarlarlar ve her sezon tüm dünyayı ilgilendiren bir sorun ile ilgili araÅŸtırma projesi yürütürler.
Tüm bu yolculuk sırasında takım çalışması, deneyim paylaşımı, arkadaÅŸça rekabet kuralları, sürecin odaklı olma ve duyarlı profesyonellik onlara rehberlik eder. Turnuvalara katılan çocuk ve gençler; hem bilim, sanat, teknoloji konularında, hem de ifade, dinleme, sunum, paylaşım, takım çalışması konularında eÄŸlenceli, süreç odaklı bir deneyim yaÅŸarlar. Bu deneyimler onların kendilerini geleceÄŸin bilim insanı, mühendisi, etkin giriÅŸimcisi ve duyarlı dünya vatandaşı olarak hayal etmelerini teÅŸvik eder.