Atayurt İlkokulu; “Uluslararası Bakalorya (IB), İlk Yıllar Programı (PYP) Aday Okulu”olma ünvanını kazanmıştır. Okulumuz aldığı ve alacağı IB resmi sistem ve eÄŸitimleriyle öÄŸrencilerine Uluslararası standartlarda eÄŸitim veren PYP Programını ilimizde ilk defa uygulayan okul olmanın haklı gururunu yaÅŸamaktadır.
Atayurt İlkokulunda öÄŸrencilerin; sorgulayan, düÅŸünen ve eleÅŸtirebilen, aynı zamanda insanların düÅŸüncelerine ve tecrübelerine saygılı, farklılıklara duyarlı, insanlık deÄŸerlerinin bilincinde, yerel ve küresel konularda bilgili ve yaÅŸam boyu öÄŸrenmeyi hedefleyen bireyler olarak yetiÅŸmeleri hedeflenir.
İlk Yıllar Programı öÄŸrencileri ömür boyu sürecek olan öÄŸrenim yolculuÄŸunda etkin katılımcılar olmaya hazırlıyor.
IB Misyonu: Uluslararası Bakalorya, kültürler arası anlayış ve saygı ile daha iyi ve daha huzurlu bir dünya oluÅŸturulmasına yardımcı olacak araÅŸtıran-sorgulayan, bilgili ve duyarlı genç insanlar yetiÅŸtirmeyi amaçlıyor. Bu yüzden organizasyon, zorlayıcı uluslararası eÄŸitim programları ve titiz deÄŸerlendirmeler geliÅŸtirmek üzere okullar, hükümetler ve uluslararası organizasyonlarla çalışmaktadır. Bu programlar, dünya genelinde öÄŸrencilerin, diÄŸer insanların da farklılıklarıyla birlikte kendi doÄŸrularına sahip olabileceklerini anlayan, etkin, sevecen ve yaÅŸam boyu öÄŸrenmeye inanan bireyler olmasını teÅŸvik eder.
IB eÄŸitimi nedir? 3 ila 19 yaÅŸları arasındaki öÄŸrenciler için olan IB uluslararası eÄŸitim baremi, akademik ve kiÅŸisel disiplini itibarıyla eÅŸsizdir. ÖÄŸrencileri çalışmalarında ve kiÅŸisel geliÅŸimlerinde üstün baÅŸarıya ulaÅŸmaya teÅŸvik ediyoruz. Åževk ve empati ile ÅŸekillenen yaÅŸam boyu öÄŸrenme arayışının ilhamını vermeyi hedefliyoruz. IB, okulların zorluklara iyimserlik ve açık görüÅŸlülük ile karşılık veren, kendi kimliklerine güven duyan, etik kararlar veren, ortak insanlık vasfımızı diÄŸerleriyle birlikte kucaklayan, öÄŸrendiklerini gerçek dünyada, karışık ve öngörülemez durumlarda uygulamaya hazır olan karakter sahibi çok yönlü öÄŸrenciler yetiÅŸtirmelerine yardımcı olur. IB, güçlü bir vizyonu paylaÅŸan, yüksek kaliteli uluslararası eÄŸitim programları sunar.
IB ÖÄŸrenen profili özellikleri:IB öÄŸrenenleri araÅŸtıran-sorgulayan,bilgili,düÅŸünen,iletiÅŸim kuran,ilkeli,açık görüÅŸlü,duyarlı,riski göze alan,dengeli,dönüÅŸümlü düÅŸünen bireyler olmak için çalışır. Bu özellikler, entelektüel geliÅŸim ve akademik baÅŸarının ötesine geçen çok çeÅŸitli insani yeterliliÄŸi ve sorumluluÄŸu temsil eder.
ÖÄŸrenen profilinde tanımlanmış olan deÄŸerlerle ifade edilen IB eÄŸitimi:
• ÖÄŸrenenlere odaklanır. IB’nin öÄŸrenci merkezli programları, saÄŸlıklı iliÅŸkiler, etik sorumluluk ve kiÅŸisel meydan okumayı öne çıkarır
• ÖÄŸretim ve öÄŸrenime yönelik etkili yaklaşımlar geliÅŸtirir .IB programları, öÄŸrencilerin hem akademik hem de kiÅŸisel baÅŸarı için ihtiyaç duydukları yaklaşımları ve becerileri geliÅŸtirmelerine yardımcı olur
• Küresel baÄŸlamlarda iÅŸe yarar. IB programları, dillere ve kültürlere yönelik anlayışı artırır ve tüm dünya için önemli olan fikirleri ve sorunları irdeler.
• GeniÅŸ bir içerik sunar .IB programları, geniÅŸ ve dengeli, kavramsal ve baÄŸlantılı bir müfredat sunar.
İlk Yıllar Programı (PYP) nedir? PYP, 3 ila 12 yaÅŸları arasındaki öÄŸrenciler için tasarlanmıştır.
Çocukların hem sınıfta hem de dış dünyada araÅŸtıran-sorgulayan bireyler olarak geliÅŸmelerine odaklanır. Küresel öneme sahip altı disiplinler üstü temanın yönlendirdiÄŸi, altı alandan türetilen bilgi ve becerilerin yanı sıra, sorgulamaya güçlü bir vurgu yapan disiplinler üstü becerilerin kullanılmasıyla keÅŸfedilen bir çerçevedir. PYP, ulusal ve yerel müfredatların çoÄŸunun gerekliliklerine uyum saÄŸlayacak ÅŸekilde esnektir.
IB İlk Yıllar Programı(PYP)
• ÖÄŸrencilerin akademik, sosyal ve duygusal esenliÄŸini saÄŸlamayı amaçlar.
• ÖÄŸrencileri bağımsızlıklarını geliÅŸtirmeye ve kendi öÄŸrenimleri için sorumluluk almaya teÅŸvik eder.
• ÖÄŸrencilerin dünyayı anlama ve onunla uyum içerisinde olma çabalarını destekler.
• ÖÄŸrencilerin, uluslararası bilincin geliÅŸip zenginleÅŸeceÄŸi bir temel vazifesi görecek kiÅŸisel deÄŸerler oluÅŸturmasına yardımcı olur.
IB İlk Yıllar Programı’nın en önemli ve en ayırt edici özelliÄŸi, altı disiplinler üstü temaya sahip olmasıdır Bu temalar, IB Dünya Okullarına, yerel ve küresel sorunları müfredatlarına entegre etme fırsatı sunmanın yanı sıra öÄŸrencilerin dersler kapsamındaki öÄŸrenmenin sınırlarını aÅŸarak "dışarıya açılmalarına" imkân verir.
• Kim olduÄŸumuz teması : BenliÄŸin doÄŸasına yönelik sorgulamalar; inançlar ve deÄŸerler; kiÅŸisel, fiziksel, zihinsel, sosyal ve ruhsal saÄŸlık; aileler, arkadaÅŸlar, topluluklar ve kültürler dâhil olmak üzere insan iliÅŸkileri; haklar ve sorumluluklar; insan olmanın anlamı konularını içerir.
• BulunduÄŸumuz yer ve zaman teması:Mekân ve zaman içerisindeki yerimize yönelik sorgulamalar; kiÅŸisel geçmiÅŸler; evler ve yolculuklar; insanın icatları, keÅŸifleri ve göçleri; yerel ve küresel açılardan bireylerin ve medeniyetlerin arasındaki iliÅŸkiler ve baÄŸlantılarını içerir.
• Kendimizi ifade etme yollarımız teması:Fikirleri, duyguları, doÄŸayı, kültürü, inançları ve deÄŸerleri nasıl keÅŸfedip ifade ettiÄŸimize dair sorgulamalar; yaratıcılığımıza dair dönüÅŸümlü düÅŸünme, yaratıcılığımızı artırma ve keyfini sürme yollarımız; estetiÄŸi takdir ediÅŸimizi içerir.
• Dünyanın iÅŸleyiÅŸi teması: DoÄŸal dünyaya ve yasalarına dair sorgulamalar, doÄŸal dünya (fiziksel ve biyolojik) ve insan toplulukları arasındaki etkileÅŸim; insanların bilimsel ilkelere yönelik anlayışlarını kullanış ÅŸekilleri; bilimsel ve teknolojik geliÅŸmelerin toplum ve çevre üzerindeki etkisini içerir.
• Kendimizi düzenleme biçimimiz teması:İnsan yapımı sistemler ve topluluklar arasındaki baÄŸlantılara dair sorgulamalar; kurumların yapısı ve iÅŸlevi; toplumsal karar alma; ekonomik faaliyetler ve bunların insan ile çevre üzerindeki etkisini içerir.
• Gezegeni paylaÅŸmak teması: Sonlu kaynakları diÄŸer insanlar ve canlılarla paylaÅŸma mücadelesinde haklar ve sorumluluklara dair sorgulamalar; topluluklar ve toplulukların içindeki ve aralarındaki iliÅŸkiler; eÅŸit fırsatlara eriÅŸim; barış ve ihtilaf çözümlerini içerir.
Her bir tema her yıl tüm öÄŸrenciler tarafından iÅŸlenir. (3 ila 5 yaÅŸları arasındaki öÄŸrenciler her yıl dört tema iÅŸler.) Bu disiplinler ötesi temalar, öÄŸretmenlerin okullar tarafından belirlenen ve öÄŸrencilerin büyük ölçüde katılımını gerektiren önemli fikirlere yönelik bir sorgulama-araÅŸtırma programı geliÅŸtirmelerinde yardımcı olur. Bu sorgulamalar somuttur, derinlemesinedir ve genelde birkaç hafta sürer. Bu fikirler okulun ötesindeki dünyayla ilgili olduÄŸu için, öÄŸrenciler bunların alakasını görürler ve bunlarla ilgi çekici ve meydan okuyucu bir ÅŸekilde baÄŸlantı kurarlar. Bu ÅŸekilde öÄŸrenen öÄŸrenciler, öÄŸrenenler olarak rolleri ve sorumlulukları hakkında dönüÅŸümlü düÅŸünmeye baÅŸlarlar ve eÄŸitimlerine etkin ÅŸekilde yoÄŸunlaşırlar. Tüm öÄŸrenciler bir sorgulama ünitesinin onları önemli bir fikre dair derinlemesine araÅŸtırma yapmaya ittiÄŸini fark edecekler ve öÄŸretmen de onların fikirleri ne kadar iyi anladığına dair kanıt toplayacaktır. Kendi kendilerine ve gruplar hâlinde olmak üzere öÄŸrenme sırasında onlar için en faydalı olacak ÅŸekilde çalışabilmenin keyfine varacaklar.