ATAYURT OKULLARI 4. ve 8. SINIFLAR OKULA KABUL VE BURSLULUK SINAVI BAÞVURUSU 

ATAYURT NESİN MATEMATİK KÖYÜ’NDE...

25.04.2016

“MATEMATİKSEL OLARAK GÖSTERİLEMEYEN HİÇBİR ARAÅžTIRMA GERÇEK BİLİM SAYILAMAZ”

LEONARDO DA VİNCİ

         Matematiksel zekânın hemen hemen herkeste eÅŸit olduÄŸuna inanıyoruz. BaÅŸarısızlık korkusu ortadan kaldırılırsa ve gence probleme yoÄŸunlaÅŸabilme imkânı tanınırsa, herkesin matematiÄŸi sevebileceÄŸine inanıyoruz. Matematikte önemli olan problem çözmek deÄŸil, problemi anlayabilmektir. Her matematikçinin çözemediÄŸi problem sayısı çözebildiÄŸinden çok daha fazladır.

Bilindiği üzere, matematik dersi genel olarak öğrencilerin korkulu rüyasıdır ve birçok öğrenci matematikte başarısızdır. Oysa matematiksel düşünebilme, soyutlama, çıkarım yapma, sonuçları öngörme, modelleme ve planlama becerileri çağdaş insan için mutlak gereksinimlerdir.

        Matematik Köyü’nde bu iki engeli (korkuyu ve yoÄŸunlaÅŸmayı engelleyici unsurları) ortadan kaldırmak temel amaçtır. Matematik köyü temel amacını paylaÅŸan Ã–ZEL ATAYURT ANADOLU/FEN LİSESİ beÅŸ yıldır sürdürdüğü proje kapsamında 21 Nisan-23 Nisan tarihleri arasında 70 öğrenci (9.sınıflar), 27 Nisan-29 Nisan tarihleri arasında da 52 öğrenci ( 10.sınıflar) olmak üzere toplam 122 öğrenci ile NESİN MATEMATİK KÖYÜ’nde üç günlük matematik programına katılmışlardır.

Nesin Matematik Köyü Åžirince Köyünün (İzmir-Selçuk) 1km uzağında, daÄŸ başında ve mutlak bir ıssızlık içinde, yemyeÅŸil bir ortamda, 7’den 70’e herkesin (her köylünün!) her seviyede matematik yaptığı, öğrendiÄŸi, öğrettiÄŸi ve düşündüğü, Nesin Vakfı’na ait 30 dönümü zeytinlik olmak üzere toplam 55 dönümlük bir köy.

 MATEMATİK KÖYÜ GÜNCELERİNDEN ÖRNEKLER: